Afsluiting Drentse Kinderjury

Lezen is leuk! Dat is wat wij onze kinderen proberen mee te geven. Om het lezen te stimuleren organiseren wij in samenwerking met de Bibliotheek Drenthe leuke, inspirerende leesprojecten.

Afgelopen periode hebben de kinderen van de bovenbouw meegedaan aan
De Drentse Kinderjury.

Welk nieuw verschenen boek vinden de leerlingen van groep 7/ 8 in Drenthe het mooist? Dat wordt bepaalt door de Drentse Kinderjury, een provinciale activiteit waarbij de leerlingen vanaf februari 10 boeken gelezen hebben. De boeken zijn verschillend in genre, dikte en moeilijkheidsgraad. De leerlingen beoordelen de boeken en stemmen op het mooiste boek. Deze activiteit stimuleert het plezier in lezen en het leren beoordelen van boeken.

De top 3 van OBS De Flint:

1 De wortels van Oranje: M. ter Horst  / 1 Schuilplaats: M. Goslinga

2 Het (on)gewone verhaal van Bo (en Tom): T. Honingh

2 Lotte laat maar: W. Brouwer

Opmerking uit de klas ‘volgend jaar moet er ook weer een ‘weetjesboek’ in het pakket zitten’

schuilplaats

“Zes weken zomervakantie. Een nieuwe beste vriend. Voor het eerst verliefd… Het eiland waar alles hetzelfde is. En toch zo anders. Een zomer zonder mama. Een heel leven zonder mama. Kan dat? Gelukkig zijn zonder degene die je haren knipte of zei dat jij kan lachen als een overwinnaar? Gevoelige jeugdroman over vriendschap en loslaten voor lezers vanaf tien jaar.”