Pannenkoekdag 2019

15 maart was de landelijke onderwijsstaking. Ook de leerkrachten op obs De Flint staakten deze dag om een signaal af te geven dat er fors geïnvesteerd moet worden om het beroep van de leerkracht weer aantrekkelijk te maken. Door een drastisch lerarentekort is het voor de scholen steeds lastiger om invalleerkrachten te vinden bij ziekte. Dit levert op de scholen organisatorische problemen op, waarbij het soms onvermijdelijk is om klassen naar huis te sturen.

Om de school een hart onder de riem te steken hebben de ouders van de school het initiatief opgepakt om op deze dag een tweetal activiteiten te organiseren. Allereerst werden de opa’s en oma’s tussen de middag in het zonnetje gezet, doordat de leerlingen in het kader van de Pannenkoekdag, heerlijke pannenkoeken hebben gebakken. Tussen de middag werden de opa’s en oma’s verwelkomt om gezamenlijk pannenkoeken te eten.

IMG-20190315-WA0002 IMG-20190317-WA0025