Bezoek aan de Kluis; Geert en Geesie

We stappen in de auto’s en zongen een lied.

We zijn er.
Ieuw, het regent, ik ga snel naar binnen.
De school uit Anloo was er al.
In het museum zien we allemaal oude dingen. Een meneer legt uit over hoe het vroeger vanaf 1900 ging.
Daarna kregen we opdrachten. De mensen die ons hielpen waren heel aardig voor ons.
We gingen sokken stoppen en zagen een bedstee. Dat is best krap, maar ook knus. Je moest met je zussen in de bedstee.
We hebben ook een luier met de hand en Sunlightzeep gewassen. Dat was wel voor Jandoetel, want ze maakten het steeds weer zoals het was voor het volgende groepje. We hebben ook klompen geschuurd met een nat lapje met zand. Dat moest voor de zondag.
We zijn ook naar het schooltje geweest. We zaten in een bankje en schreven met een griffel op een lei. Dat was schoonschrijven. Hele moeilijke letters waren dat.
Koffiebonen malen vond ik het leukst. De koffie mocht mee naar huis.
In de pauze kregen we een koek en drinken. Dat was lekker.
Ik vond alles superdepuper leuk!!
We aten ook nog roggebrood en roggepap.
Bonen sorteren, verschillen zoeken waren ook opdrachten.
Tot slot zijn we weer naar huis gereden en hebben we dit verhaal geschreven.

Bedankt de Kluis….!!!!

Van groep 4 en 5.