Stedentrip naar Beeld en Geluid in Hilversum

Op woensdag 10 juni ging de bovenbouw op de jaarlijkse stedentrip. Deze keer naar Hilversum, naar het Mediapark.

2015-06-10 11.29.33 2015-06-10 11.13.50

In Beeld en Geluid kregen we eerst van de presentator van het jeugdjournaal, Joris, uitleg over hoe zo`n journaal in elkaar wordt gemonteerd, waarom sommige keuzes worden gemaakt en hoe ze een stelling bedenken. En natuurlijk mocht je ook van alles aan Joris vragen. En daarna kregen we les in hoe je goede journalistieke vragen kunt stellen zonder je eigen mening daarin te verwerken. Een stagiaire speelde de minister van Onderwijs die had bedacht dat alle kinderen schooluniformen aan moesten. Dat gaf natuurlijke heftige reacties en dan valt het in de praktijk niet mee om je eigen mening niet mee te laten spelen. Aan het eind mochten we natuurlijk met Joris op de foto en kregen we zijn handtekening.

`s Middags konden we in Beeld en Geluid nog aan heel veel activiteiten meedoen. We hebben gezongen in TOP-POP, de belichting en de camera’s bediend, nieuwsberichten ingesproken met de auto-que, meegespeeld in Flikken Maastricht en nog veel meer. De bovenbouw weet nu heel veel van het reilen en zeilen achter de schermen bij heel veel televisieprogramma’s. Het was een leuke en leerzame stedentrip.