Schoolreis middenbouw naar Ellert en Brammert

IMGP4790Maandag 1 juni gingen we met de middenbouw op schoolreis naar Ellert en Brammert.  Daar leerden we heel veel over hoe de mensen vroeger woonden en leefden in Drenthe. De kinderen hadden van tevoren nl aangegeven dat ze graag een schoolreis wilden die leerzaam!!! was en leuk. Nou, dat was het deze keer zeker. Met een opdrachtenboekje zijn we het hele park doorgegaan, waar zo nu een dan een vraag moest worden beantwoord. In het oude schooltje werd het spannende verhaal van de twee reuzen Ellert en Brammert voorgelezen. Dat was wel even griezelen.

Toen nog even in de speeltuin spelen en een lekker patatje eten en daarna op weg naar het Loomeer. Het was niet echt zwemweer, maar de kinderen hadden daar geen problemen mee. Enthousiast doken ze in het koude water. Hier hebben we nog heerlijk gespeeld, kikkervisjes gevangen en kuilen gegraven.

Het was een super leuk schoolreisje.

IMGP4815 IMGP4797 IMGP4795 IMGP4789 IMGP4779