Feestelijke opening dBOS

IMG_0855Donderdag 21 mei werd op school onze nieuwe bieb feestelijk geopend. In scholen waar voorheen de bibliobus kwam is met behulp van subsidie uit het project “Lezen is leuk” en in samenwerking met stichting Kinderpostzegels een eigen schoolbibliotheekje opgericht. Twee keer per jaar krijgen we een wisselcollectie van 200 boeken. En daarnaast heeft de school ook  zelf heel veel leesboeken omdat we een echte “leesschool” willen zijn.

Annet Krol, teamleider afdeling Educatie Biblionet Drenthe en projectleider van de bibliotheek op school vertelde over haar eigen lievelingsboeken en hoe leuk lezen is en wethouder Harrie Dijkstra wist de kroon te spannen met de wel meer dan duizend boeken die hij in de kast had staan.Na de vrolijke quiz ”Petje op, petje af” werd de bibliotheek feestelijk geopend door Zonne die het gouden lint mocht doorknippen.

Daarna kreeg ieder kind een boekenbon waarmee ze een leuk boek konden uitkiezen bij de stand van Bruna. Dit viel erg in de smaak en in de middagpauze waren de eerste kinderen al verdiept in hun nieuwe boek.

Met dBOS werken scholen en bibliotheken structureel samen aan taalontwikkeling, leesbevordering en mediawijsheid van kinderen.

Leren begint bij lezen. Wie kan lezen en teksten begrijpt, kan kennis verwerven en zich ontwikkelen.

IMG_0833IMG_0859  IMG_0835