CityTrip 2017

Citytrip 2017

Dinsdag 27 juni ging de bovenbouw op hun jaarlijkse citytrip naar Amsterdam. Dit jaar was gekozen voor het tropenmuseum, de tentoonstelling “ziezo Marokko”.

Met de trein, en de gebruikelijke vertraging cq omleidingen, kwamen de leerlingen en begeleiders rond half twaalf op het centraal station aan. Voor het station lag de hop-on-hop-off boot al te wachten en konden we instappen voor een deel van deze ronde door de grachten van Amsterdam.

In het tropenmuseum aangekomen mochten de leerlingen via een echte check-in balie zitting nemen in een vliegtuig. De landing verliep voorspoedig en door de uitgang kwamen we in een prachtig Marokkaans dorp. De groep werd in twee delen gesplitst en maakte kennis met allerlei facetten van de Marokkaanse cultuur. Kleding, eten, mozaïek, landschap en tradities werden niet alleen besproken, maar er mocht ook geroken, gegeten en gebouwd worden. Een onvergetelijke ervaring. Aan het einde hebben we een leuke mannequin challenge gemaakt.

Na dit bezoek zijn we weer in de boot gestapt, hebben onze ronde in de boot met een prachtig zonnetje afgemaakt. Wederom een leerzame dag in Amsterdam.