Excursie Drents Museum & Drents archief

Door Culturele Mobiliteit heeft groep 6,7 en 8 op een laagdrempelige manier kennis gemaakt met het Drentse musea en Drents archief. Culturele Mobiliteit maakt kunstwerken, historische verhalen en objecten toegankelijk voor onze basisschoolleerlingen.

Het ‘Poppenhuis’ in het Drents Museum bracht ons naar het Drenthe van de 18de eeuw. Een tijd waarin pruiken in de mode waren en er nog geen elektriciteit was. Communicatie ging via postduiven en etiquette voerde de boventoon. Het bezoek aan dit huis was een heuse belevenis voor jong en oud: een historische ontmoeting met de wereld van 250 jaar geleden die je niet snel vergeet! In elke kamer viel er iets te beleven en er waren veel doe-activiteiten. Met recht stijlkamers 2.0! (Leuke aanrader om nog eens te kijken. Kinderen zijn bovendien gratis!)Bij het Drents Archief hebben we geholpen met een onderzoek in het verleden.
Het was een leerzame buitenschoolse ervaring in een prikkelende leeromgeving, geweldig!bty