Kerstviering

Op woensdag 16 december vierden we het kerstfeest. Dit jaar had de OR een echte herderstocht georganiseerd. We wandelden met de hele school, ouders en broertjes en zusje langs drassige wegen op weg naar Bethlehem. Gelukkig zijn er in deze tijd zaklampen die het pad kunnen verlichten bij een volkstelling, want anders waren we zeker niet schoon aangekomen bij dit belangrijke kraambezoek.
Meteen na het vertrek vanaf “herberg“ Popken, stuitten we al op een Romeinse soldaat. Even verderop stond een boertje uit Ekehaar, maar omdat die op zijn schapen moest passen, kon hij niet met ons mee op deze zware tocht. Toen we halverwege aanklopten bij een herberg in het weiland, vertelde de bozige herbergier ons dat we natuurlijk niet zonder reservering zomaar bij hem konden overnachten!!

kertviering1

Even later ontmoetten we nog een herder die ook met ons meeging en nog iets verder één van de koningen.
En ja, daar zagen we in de verte heel veel lichtjes bij een stal en daar vonden we Jozef en Maria en het kleine kindje.
Blij dat we stal en het kindje hadden gevonden, stortten we ons op de heerlijke soep en broodjes en kon iedereen gezellig met elkaar kletsen.
Na afloop werden we weer met de trekkerkar terug gebracht naar Ekehaar.
Het was een bijzondere sfeervolle kerstviering waarbij we met recht kunnen zeggen “Trots op onze kleine dorpsschool!”

kerstviering2

Senioren instuif

De volgende dag kwamen de senioren ( vroeger “bejaarden”) bij ons op school voor een gezellig kopje koffie met iets lekkers. En vooral natuurlijk om te zien hoe de school van deze tijd eruit ziet, wat we allemaal doen en wat er is veranderd in misschien wel 50 of 60 jaar.
Het was ook dit jaar weer een heel kippenhok vol en weer erg gezellig.

senioreninstuif